Thursday, May 16, 2013

Cara Menghilangkan Jerawat

Cara menghilangkan jerawat , Tips Menghilangkan jerawat, Menghilangkan bekas jerawat. Ini adalah antara artikel yang dicari-cari oleh rakyat malaysia. Akan tetapi, secara asasnya ramai yang tidak tahu apa itu jerawat walaupun kebanyakan daripada mereka mengalami masalah jerawat. 

BACA ARTIKEL INI HINGGA HABIS JIKA BENCI JERAWAT!
Dapatkan produk kencing manis extra insulin No.1 di Malaysia! Pasti berkesan ubat kencing manis (klik sini) hanya Rm 65 sahaja. =) Dijamin keberkesanan. Kencing manis pasti pulih. =)

Dapatkan serum vgrip murah original disini! Pasti ketat vagina anda! Serum Vgrip (try tgk sini), hanya Rm 130 je. Murah2.. Vgrip memang the best!!

Secara umumnya, jerawat akan timbul disebabkan oleh suatu proses biologi yang terjadi pada kulit akibat masalah radang tisu pada bahagian sebum kulit (kelenjar minyak) pada kulit manusia. Jerawat sering timbul dan tumbuh pada bahagian kulit yang berminyak seperti di bahagian wajah dan belakang badan. Jerawat selalunya akan meninggalkan bekas dan kesan parut yang agak ketara dan hodoh, tambah lagi jika jerawat yang besar.


Menurut kajian yang telah dibuat oleh pakar-pakar dalam bidang perubatan, hampir lima puluh jenis jerawat yang telah di kenal pasti, antaranya jerawat batu, jerawat badan, jerawat resdung, jerawat pasir, jerawat di badan, jerawat di kepala, jerawat di dagu dan lain-lain jerawat.

Jerawat juga tumbuh di bahagian anggota badan yang sensitif seperti  jerawat di punggung, jerawat di hidung dan juga jerawat di kemaluan wanita juga lelaki. Jerawat selalunya akan berlaku pada rongga rambut dan kelenjar minyak berdekatan dengan permukaan kulit. Masalah jerawat selalunya sering dialami oleh golongan remaja dimana mereka sedang mengalami proses kematangan dan akil baligh. Manakala akan berlaku di kalangan orang dewasa disebabkan oleh perubahan hormon badan yang normal.

Kini ada pelbagai cara menghilangkan jerawat, samaada jerawat batu, jerawat pasit, jerawat resdung, dan jerawat pasir iaitu dengan menggunakan ubat ubatan moden ataupun secara semulajadi. Untuk menghilangkan jerawat dengan cepat dan berkesan, anda digalakkan menggunakan produk Anti Acne Gel Serum, dimana produk ini ternyata dapat menghilangkan jerawat serta parut dan bekas jerawat dengan sangat effektif dan pantas.

1 comment:

  1. nice info.. anyway please have a visit to my page http://inavitamin.blogspot.com/

    ReplyDelete